Get me outta here!

Nov 22, 2010

“CONTEST KESAYANGANKU”


Salam Uols..kali nih aku nak join “Contest Kesayanganku”..so kat sini leh cite apa je benda ke, orang ke, haiwan ke yg korang sayang sangat..hehe so bagi aku tentulah aku nak cite tentang KuciNg kesayangan aku..iaitu LoLen dan BuBuN..


BuBun tuh yang warna kelabu tuh-die nih kucing betina..manakala Lolen pula kucing jantan..kirenyer sepasang laa..
Actually diorang ni aku bela sejak kecik lagi..kirenyer keturunan turun temurun gitu..aku bela dari mak2 diorang lagi..hehe..aku pun x ingat umur diorang nih tapi adalah dalam 6-7 tahun dah…aku sayang gilerr ngan diorang nihh..
Bubun nih pernah beranak sekali..tapi lepas tuh die x mengandung2 dah..musykill tul aku…x dpt cucu laa aku cmni..waaaaaa…
Diorang nih makan ikan mentah ngan makanan kucing laa macam Friskies or Whiskas..diorang nih mang nakal..bile dah subuh je pandai kejutkan org tidoo hehe..die akan buat bising kat telinga kita suh kite bangun hehe..bijak tul..

Tabiat pelik kucing aku nih..kalau LoLen die suka makan Plastik..ish2x..x lama pastu die muntah laa..kucin sape ntah..hehe..manakala Bubun pula suka makan lidi/bulu penyapu..sampai kiteorg kena gantung penyapu kat tmpt tnggi..ish2..dh xde benda lain diorang nak mkn..Lolen kesayangan aku nih suke lepak atas tingkap sambil usha dan tengok org lalu lalang kat belakang umah aku..umah aku bawah sekali so xde masalah la die nak lepak kat tingkap kadang2 sampai tertido kat atas tingkap tuh..die pun just lepak makan angin kat atas tingkap..nasib die x uat hal terjun ke bawah dan melarikan diri.. hehe kalau x mahu menangis x berlagu aku lau Lolen hilang..manakala Bubun pula kadang2 jer die lepak kat tingkap tuh..Bubun nih suka tido sebelah aku..

satu lagi Lolen ni mmg x boleh berenggang ngan Bubun..sentiasa bersama gitu hehe..
Lolen nih lebih jinak dan mesra gitu dari Bubun..kite leh dukung Lolen,peluk die,kiss pipi die sume..tapi lau Bubun mmg x leh hehe..kang die ngap ko balik hehe..pernah aku nak kiss pipi die..sekali die gigit hidung aku daaa..nasib x tercabut hehehe..Bubun kalau kite belai2 die..geletek2 perut die sikit2 tu kire ok la..die x kan marah nyer…



                                                                 My BuBun
                                          sedapnyer tidoo..sempat lg pndang kamera tuh..
                                             Ada hati nak tiup lilin kek aku ye bubun hehehe

Time sehari sebelum hari Raya Aidilfitri 2010 Lolen aku dah melarikan diri dari rumah..aku bukak pintu dan bercakap dengan kawan mak aku..pastu terus die lari keluar..dan x sempat nak tangkap die..huhu.bayangkan dah la sibuk nak uat persiapan raya..kucing plak leh hilang..jenuh la gi cari si Lolen nih..aku dan mak aku gi cari Lolen n dah jumpe die..tapi die x nak balik..die jadi garang nak gigit kami bila kami nak tangkap die bawa balik umah..mmg x dpt nak pegang lolen tuh..die mcm x kenal dh tuan die..derhaka tul..hehe ^_^ pastu ada gak jiran2 kami tolong nak tngkp die..kami kepung lolen..tapi still x dpt nk tngkp die.sbb die nak gigit..so xde sape yg berani nak pegang..die ni lau keluar rumah mmg automatic jadi garang..biasalah kucing jantan..tau nak bergaduh jerr..tapi bile dlm umah die okey jer..lemah lembut gitu hehe..
                                                                 My LoLeN


Aku sayang giler ngan diorang nih..x tahulaa kalau diorang dh xde nanti cmne la aku nanti..kadang2 bile diorang sakit sikit jer..aku dah susah hati..sedih sgt..sampai x snggup nak tgk..diorang dok bersin2 sikit pun aku dah risau..sampai aku pernah kata biarlah diorang sentiasa sihat..dan bagi sakit diorang kat aku..huhu
Diorang nih dah bertahun-tahun ngan aku…so aku amat sayang ngan diorang..
Aku ingat lagi time nak belajar kat KL..terpaksa la berjauhan ngan diorang kejap..punya laa rindu gilerrr kat diorang..kadang2 bile mak aku tepon aku utk tnya khabar..aku suh mak aku bagi lolen or bubun bersuara..hehe..sekurang-kurang lepas la sikit rindu bila dengar suara diorang.
                            Moga diorang ni sentiasa sihat dan ceriaaa2 selalu..aminnn hehehe

                                                      Tidoo timeeee...Luv U..

Yang tu je kot yg aku nak coretkan kat sini..kang lau x berhenti sekarang leh jadi novel la plak hehe..

Jom kawan2 join contest nih..best pe bercerita ttg benda/org/haiwan yg kita sayang nihhh..jomm..
Tarikh tutup-10 DiseMber 2010

Kalau korang tahu ttg Contest nih dari BLoG Aku..jaNgan lupe jadikan Aku (SAHBANU) sebagai REFERRAL korang k..tQ..

Aku tag
http://ladybarbella.blogspot.com                                             

1 comment:

  1. ololo..comeynye lolen..hehe..approved..seme syarat da complete..

    ReplyDelete