Get me outta here!

Nov 18, 2010

“KAWAII GADGET'S CONTEST”


Salam..okey..rini aku nak join “Kawaii Gadget’s Contest”
Rugi tau lau x join..hadiahnyer meletup punye hehe..pape pun mesti ada yg tertanya apa die Kawaii Gadget’s nih..mengikut kata tuan Punye BLog-> KAWAII GADGET dirasmikan oleh saya dan suami pada 01 Nov 2010. Disini kami menawarkan pelbagai koleksi barangan yang kawaii (cute) dan paling penting, ia mampu dimiliki oleh anda semua (^.^) Keunikan barangan kami menjadikannya sangat sesuai untuk dijadikan hadiah buat yang tersayang atau sebagai koleksi peribadi anda.Jom shopping!!

Hehe dah faham sume..okey berbalik pada contest…aku memilih lagu “FikiRkaN BoLeH” nyanyian asal drp kumpulan Metropolitan..actually aku pun x tahu sape yg nyanyi lagu ni mula-mula..hehe setelah aku g ke You Tube..baru la aku tahu hehe..aku ingatkan si Nash yg nyanyikan lagu nih..sebab suara seakan sama jer..tapi upenyer orang lain..Rasanya 1 Malaysia tahu lagu ni kan..hehe..kat sekolah-sekolah, kat tv pun selalu la jugak diputarkan..lagu ni cepat masuk ke dalam jiwa..lirik die pulak meruntun emosi dan kalbu.ceeewaahh..hehe..

Jom tengok Lirik die jap

“FikirKan BoLeH”

Jika kau fikirkan kau boleh
Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Berfikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh..

Amacam semangat ada Mariii tak bila tengok lirik lagu tuh.. ;p
Aku sememangnya suka ngan lagu tuh..bila dengar lagu tuh ianya seolah-olah menambahkan keyakinan diri. Tiba-tiba bersemangat la plak lepas dengar lagu Fikirkan Boleh nih..
Lirik die mang amat sesuai utk meningkatkan keyakinan diri kita untuk menghadapi sesuatu cabaran..
Kita selalu rasa yang kita x boleh nak melakukan sesuatu,
Kita tak mampu dan tak mungkin dapat berjaya melakukan sesuatu yang kita inginkan
Kita rasa kita akan gagal
Kita rasa kita lemah..
So lagu ni mengajar kita untuk percaya pada diri sendiri dan sentiasa berfikiran positif..

Lagu ni boleh dikatakan lagu SEMANGAT untuk aku..
Misalnya time aku belajar dulu.aku selalu la gak berfikiran negatif..asyik rasa tak mampu nak buat sesuatu and takut nak mencuba dan menyahut cabaran yang tiba..so bila aku rasa x konfident jer..aku akan humming la lagu nih..x pun nyanyi dalam hati..pastu aku salami dan teliti lirik lagu ni secara menndalamnya dan terus nyanyi dan nyanyi..tapi nyanyi slow2 laa..kang kuat2 org cakap aku x betul plak hehe..
Bila dah lama2 nyanyi tuh rasa confident tu datang..lirik lagu tuh berjaya dah mengusir anasir-anasir negatif dalam diri aku ..dan aku lakukan apa yg perlu dilakukan dan Alhamdulilah dengan keizinan tuhan, semuanya berjalan lancar lepas tuh..

So setiap kali aku rasa down, rasa diri cam x berguna ker, rasa lemah ker, rasa org yg gagal aku akan dengar lagu nih..untuk menghilangkan segala rasa-rasa negatif dalam diri aku nih..n selepas dengar lagu nih rasa bersemangat semula..
Hehehe tu antara lagu yang aku rasa amat dekat dgn jiwa aku..ikutkn banyak juga lagu lain..tapi lagu ni boleh jadi lagu 1 Malaysia..betul tak..semua orang pasti pernah dengar dan tahu lagu nih kan???hehe so inilah lagu pilihan saya->Fikirkan BoLeh

hehehe poyo x ^_^
                      Gambar hiasan (waktu konvo)hehe saje je letak gmbr x nk bagi bowink hehe

Okey..yang lain2 jgn upe join contest ni k..
taRikh tUtup-13 Disember 2010

Hadiahnyer..jeNg jenG jEnG
7 Pemenang bertuah akan memenangi:-
Hadiah mestila berkaitan dengan entry kan. Dah korang susah payah buat entry pasal lagu, hah, hadiahnya kenala berkaitan dengan lagu. Tapi untuk first prize je la. Ekeke..
1 x hadiah utama MASHIMARO Mp3 Player- Pemenang boleh pilih nak warna ape : White/Blue/Pink.
1 x hadiah misteri untuk referal
5 x voucher KFC bernilai RM 10.00
Hanya yang memiliki blog je boleh join ye..
1 blog hanya 1 penyertaan.

Kepada korang sume jangan upe jadikan aku Referral korang k  -SAHBANU-
Aku tag 3 orang

p/s-ingat mang nak letak mp3/video lagu fikirkan boleh nih..tapi tiba-tiba ada masalah teknikal la plak..huhuhu..tawakal dan berserah jelaa..ada rezeki adalaa betul x tuan penganjur hehe ^_^
moga2 saya bertuah..aminnnnn...

2 comments:

  1. terima kasih sebab join contest..good luck..

    ReplyDelete